לתיאום פגישת ייעוץ (ללא תשלום)

דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון *
חברה

יום חמישי, 8 באפריל 2010

מחקר: עלות ייצור האייפד - מחצית ממחיר המכירה


עלות הייצור של אייפד, מחשב הלוח החדש של אפל אשר הגיע למדפי החנויות בארה"ב בסוף השבוע, היא כמחצית ממחיר המכירה, לפי דו"ח שפירסמה אתמול חברת המחקר iSuppli.

עלות הייצור של הדגם הזול ביותר של אייפד, הנמכר בחנויות במחיר של 499 דולרים, מוערכת בכ-260 דולרים, לפי הדו"ח. עם זאת, הערכת העלות אינה כוללת הוצאות עקיפות שונות-דוגמת עלויות הפיתוח, אבטחת האיכות השיווק עמלות רישוי או תמלוגים ועוד עלויות רבות, . הערכה קודמת של iSuppli לעלות ייצור אייפד היתה נמוכה יותר, כ-230 דולרים.

ברור שאין המשמעות שהרווחיות של אפל היא בשיעור ההפרש בין מחיר המכירה לעלות הישירה ושתמחיר מלא של עלות האייפד ,על בסיס שיטת תמחיר מתקדמת, עשוייה להציג תמונת רווחיות שונה לחלוטין של מוצר זה.

מעניין לבצע ניתוח רווחיות של כלל מוצרי אפל , תמחיר הכולל ייחוס עלויות ישירות ועקיפות באופן ספציפי למוצרי החברה.

לתמחיר העלויות הישיר המלא של החברה.


לשאלות ולסיוע בגיבוש פתרונות תמחיר ותקציב על בסיס ניסיון בייעוץ ביישומי תמחיר בעשרות חברות בארץ ניתן לפנות ל costing.israel@gmail.com
——————–


התכנים ו/או המידע בבלוג זה אינם משמשים בשום אופן לצורך יעוץ מקצועי ואינם באים כתחליף ליעוץ מקצועי.התכנים ו/או המידע בבלוג הינם כלליים וחלקיים בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת. יש לבחון כל מקרה על נסיבותיו המיוחדות
כל הזכויות שמורות לירון גולגר

תגובה 1:

  1. לצערי ככה עובדים רוב העסקים בעולם. הרווח של החברות הגדולות לעיתים בא על חשבון הצרכנים ובמיוחד על חשבון מדינות עולם שלישי שם ממוקמים רוב המפעלים של חברות אלו.

    השבמחק