לתיאום פגישת ייעוץ (ללא תשלום)

דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון *
חברה

יום שבת, 13 בפברואר 2010

הקמת מערך תמחיר ובקרה- אפשרויות היישום המיחשוביות


לאחר איפיון המודל התמחירי ובחירת שיטת התמחיר נפנה לתהליך היישום המחשובי של המודל התמחירי שאופיין.
קיימות מספר אלטרנטיבות ליישום מערך התמחיר במסגרת כלי מיחשובי.

להלן אלטרנטיבות היישום העיקריות:

1. יישום מבוסס ERP- ישום של מערך תמחיר המבוסס על כלי ה-ERP הקיים באירגון: SAP, אורקל, פריוריטי וכו'. ברור שלכל מערכת ERP אפשרויות שונות בתחום היישום של מערך התמחיר והבקרה, חלק ממערכות ERP תומכות בפתרון מלא יותר לאפשרות היישום של מערך תמחיר מתקדם ואילו חלקם בפתרון חלקי.
יתרונות : פתרון כולל לנושא התמחיר והבקרה הכספית במסגרת מערכת ה-ERP
חסרונות: מידת התאימות של מרבית מערכות ה-ERP ליישום מתודולוגיות תמחיר מבוסס פעילות, עלות היישום .

2. ייישום מבוסס כלי תמחירי ייעודי- בשוק קיימים מספר כלי תמחיר ייעודיים לנושא התמחיר, הכלים מותאמים בד"כ ליישום מתודלוגיות תמחיר מבוסס פעילות, כאשר לכל כלי ייעודי נקודות עוצמה ונקודות חולשה.
יתרונות: תמיכה מובנית בתמחור פעילויות/לקוחות/מוצרים, אפשרות לניתוחים ודוחות מתקדמים ישירות מהמערכת, כלים ייעודיים המותאמים למתדולוגיית תמחר מבוסס פעילות.
חסרונות: כאמור, לכל כלי ייעודי יתרונות וחסרונות משלו המחייב ניתוח, חסרון נוסף הוא עלות המערכת והיישום.

3. יישום מבוסס אקסל- חברות רבות פונות לאופציה זו מטעמים של חסכון בעלויות, אולם חשוב לזכור כי גם מודל מבוסס אקסל לא חייב להיות מודל לא אמין או מתקדם, בסיוע מספר אלמנטים ניתן להקים מערך תמחיר מתקדם באקסל על בסיס מתודולוגיית תמחיר מבוסס פעילות (ABC).
יתרונות: עלות ההקמה וגמישות היישום,
חסרונות: יכולות הניתוח, מורכבות תחזוקת המערכת.

4. יישום משולב ERP ואקסל- לא כל מערכות ה-ERP תומכות בצורה מלאה ביישום מערך תמחיר כולל. לעיתים קרובות מומלץ ליישם את מערך התמחיר על בסיס שילוב מתוחכם בין מערך ה-ERP וגיליונות אקסל וניצול היתרונות של "שני העולמות".
יתרונות: הוזלה משמעותית של תהליך היישום, גמישות ביישום-אין צורך ביישום מלא של מערך התמחיר במסגרת ה-ERP.
חסרונות: אין פתרון כולל של נושא התמחיר במסגרת מערך ה-ERP.

לסיכום, כל אלטרנטיבה יישומית היא בעלת יתרונות וחסרונות. יש להתאים לאירגון את הכלי המחשובי הספציפי המתאים לו למציאות העיסקית שלו על בסיס מספר פרמטרים, כאשר הפרמטרים המרכזיים הם: הצרכים הניהולים הנדרשים ממערכת התמחיר, עלות הכלי המיחשובי ומורכבות המודל התמחירי.
——————–

לסיוע בגיבוש פתרונות תמחיר ותקציב ניתן לפנות ל costing.israel@gmail.com
התכנים ו/או המידע בבלוג זה אינם משמשים בשום אופן לצורך יעוץ מקצועי ואינם באים כתחליף ליעוץ מקצועי.התכנים ו/או המידע בבלוג הינם כלליים וחלקיים בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת. יש לבחון כל מקרה על נסיבותיו המיוחדות
כל הזכויות שמורות לירון גולגר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה