לתיאום פגישת ייעוץ (ללא תשלום)

דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון *
חברה

יום שבת, 30 במאי 2009


ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון, הזהיר אתמול את מחזיקי המניות של החברה שה -E-book reader (קורא הספר האלקטרוני) של החברה-הקינדל, אינו מייצר עדיין תזרים מזומנים חיובי אלא נמצא בשלב ההשקעה (investment mode” ).



יתרה מזאת, ג'ף בזוס, טוען כי יקח לקינדל בין 5-7 שנים לעבור לרווחיות כלומר רק באיזור 2012 במקרה הטוב יתרום המוצר באופן חיובי לרווחיות החברה. (המוצר הושק ב-2007).

הערכת המנכ"ל התבססה על תמחיר מוצר מלא הצובר את כלל העלויות לאורך מחזור חיי המוצר -על בסיס מצטבר כולל עלויות הפיתוח, ייצור, שיווק, מכירה, תמיכה והפצה כשהתפיסה הניהולית היא שכל כל מוצר צריך לכסות את כלל העלויות שהושקעו בו לאורך כל חייו .


יתרונות התפיסה :
-שיקוף המציאות הכלכלית באמזון- תמחור תמחיר מוצר מלא הצובר את עלויות הפיתוח, ייצור, שיווק ועלויות אחרות
-שימוש במערכת התמחיר ככלי ניהולי למדידה ובקרה של העלות הכוללת של מחזור חיי המוצר
-העמסה ישירה של עלויות המוצרים בפיתוח על המוצרים המוצרים המפותחים בפעל (אין סבסוד צולב של העמסת עלות הפיתוח על כלל המוצרים באמזון)



חסרונות התפיסה:
-פגיעה ברווחיות המוצרים החדשים (כמו הקינדל)
- יש להחליט מאיזה שנה יתחיל יישום המנגנון המצטבר

קיימות שיטות תמחיריות נוספות המאפשרות למזער את הפגיעה במוצרים חדשים באמצעות יישום של מנגנונים מתקדמים לפריסת של עלויות הפיתוח. היתרון העיקרי-התפיסה תואמת לתפיסת ההשקעות בחברה: כמו כל השקעה גם את עלויות הפיתוח יש לפרוס על מספר שנים, אולם יישום של מנגנון כזה לא פשוט כלל.

הצהרה מיקדה את הדיון בשאלת תמחיר הקינדל.חברת I-SUPPLY מעריכה כי העלויות הישירות של הקינדל נעות
באיזור ה-185$ ליחידה. הערכה זו חלקית וכוללת רק את העלויות הישירות של המוצר ללא לדוגמא עלויות הפיתוח , השיווק והפצה של המוצר.

חשוב לזכור כי מחיר המכירה של המוצר נע סביב ה-
300$ ולכן סביר כי אמזון מתכננת להרוויח בעיקר ממכירה ספרים ומוצרים נלווים דרך אפיק זה ולאו דווקא ממכירת מכשירי קינדל(מודל סיבסוד המכשירים של חברות הסלולר).
——————–

לסיוע בגיבוש פתרונות תמחיר ותקציב ניתן לפנות ל costing.israel@gmail.com
התכנים ו/או המידע בבלוג זה אינם משמשים בשום אופן לצורך יעוץ מקצועי ואינם באים כתחליף ליעוץ מקצועי.התכנים ו/או המידע בבלוג הינם כלליים וחלקיים בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת. יש לבחון כל מקרה על נסיבותיו המיוחדות
כל הזכויות שמורות לירון גולגר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה