לתיאום פגישת ייעוץ (ללא תשלום)

דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון *
חברה

יום חמישי, 11 בדצמבר 2008

מה זה תמחיר? מה זה המחרה? מה הקשר בין תמחיר להמחרה?


תמחיר ( Costing)- שיטה ניהולית, המסייעת לחברה/עסק/אירגון לדעת את עלות מוצריה בשלב הראשון, ואת רווחיות מוצריה ולקוחותיה בשלב השני.
התמחיר משקלל את כלל העלויות החברה:
· עלויות ישירות- עלויות הקשורות באופן ישיר לייצור המוצר/השירות המתומחר
v לדוגמא במפעל יצרני: עלות החומר או עלות העבודה הייצורית הישירה
· עלויות עקיפות- עלויות תמיכה בייצור, או עלויות מטה
v לדוגמא: עלויות הרכש או עלויות השיווק
המערכת תמחירית חייבת להתבסס על המציאות התפעולית באירגון.


המחרה(Pricing ) – היא השיטה בה נקבע את מחיר המוצר , ההמחרה מתבססת בד"כ על מחיר המוצר או השירות בשוק. ברור כי בהעדר תחרות נשאף למכור את המוצר במקסימום מחיר.


הקשר בין תמחיר להמחרה-מערך המחרה יעיל, אפקטיבי ורווחי יתבסס על קווים אדומים ברורים שיוצגו ע"י מערכת התמחיר. חשוב כי מערכת התמחיר תבסס על שיטה המשקפת ככל הניתן את העלויות בפעל.
בכל מקרה, לא נרצה למכור את המוצר שלנו/השירות שלנו מתחת לעלות התמחירית שלנו .
ביצוע המחרה על פי כללי אצבע ללא מערך תמחירי מובנה מקבילה לנהיגה בכביש מהיר עם כיסוי עיניים.
——————–

התכנים ו/או המידע בבלוג זה אינם משמשים בשום אופן לצורך יעוץ מקצועי ואינם באים כתחליף ליעוץ מקצועי.התכנים ו/או המידע בבלוג הינם כלליים וחלקיים בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת. יש לבחון כל מקרה על נסיבותיו המיוחדות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה