לתיאום פגישת ייעוץ (ללא תשלום)

דואר אלקטרוני *
שם *
טלפון *
חברה

יום שלישי, 26 באוקטובר 2010

מתייקר: חברת שמן תעשיות תעלה את מחיר השמן לקמעונאיות בכ-20%

זוהי כבר מגמה בעקבות העליות האחרונות בשוק הסחורות:


חברת שמן תעשיות, חברת השמן הגדולה בישראל בעלת המותגים עץ הזית, מגד ומילומור, מתכוונת לייקר בימים הקרובים את מחיר השמן בממוצע של 20% ללקוחותיה הקמעונאיות והתעשיינים.

"עלייה זו תתורגם לצרכן עם הזמן, בהתאם למלאי שמחזיקות הקמעוניות" אומר אליעזר פרנפס, מנכ"ל שמן תעשיות, "ברגע שייגמר להם המלאי שרכשו מבעוד מועד בזול הן יאלצו לגלגל את העליות במחירים לצרכן. אין לי הערכה מתי זה יקרה אבל זה אמור לקרות די במהירות, כי בסופו של דבר המלאי של הלקוחות אינו גדול כי אנחנו יצרנים ישראלים". עליית המחיר תשפיע על כל סוגי השמנים למעט שמן זית.

פרנפס טוען כי הקמעוניות יצליחו לא להעלות מחירים לצרכן רק אם מדובר בלקוחות שערכו עם חברות השמן עסקות לטווח ארוך, ובאופן טבעי החברות יישארו מחויבות למחיר שנקבע מראש או במקרה שהרשתות יחליטו לצאת במבצעים שונים בהם הן ישתמשו בשמן כלוסט לידר.

הסיבה שמחירי השמן שעלו בבורסה באים לידי ביטוי באופן מיידי אצל הלקוחות, בניגוד למחירי סחורות אחרות שעלו בחודשים האחרונים וטרם גולגלו לצרכן, היא "שכל שיטת התימחור שלנו היא צמודת בורסה. ברגע שהמחירים בבורסה עולים אנחנו נאלצים לעדכן את המחיר כמעט באופן אוטומטי, מסביר פרפנס. להערכתו כל חברות השמן המתחרות יצטרכו להעלות את המחירים כפי שהם מתכוונים לעשות: "כולם קונים את חומרי הגלם פחות או יותר מאותם מקורות ואני נוטה להאמין שזה ישפיע על כולם".

מעבר להשפעה על כיסו של הצרכן בקניית שמן ברשתות השיווק לתצרוכת פרטית, עליית המחירים עלולה להשפיע באופן ישיר על מחירי מוצרי מזון אחרים ששמן מהווה מרכיב עיקרי בהם כמו טונה בשמן, חטיפים שונים, חומוס ועוד. "מחיר השמן מהווה מרכיב בתימחור הספקים את המוצרים שהם מייצרים וצריך לזכור שבישראל יש כמות יחסית גדולה של שמן במזון, למשל בחומוס ש-30% ממנו הוא שמן. השאלה אם המחיר הזה יגיע לצרכן זה כבר שיקול של היצרן", אומר פרנפס.

המחצית הראשונה של 2010 היתה יחסית יציבה מבחינת מחירי השמן אך עליית המחירים הקרובה אינה הראשונה השנה - עליית מחירים דומה התרחשה בחודש יולי, אז מחירי השמן עלו בכ-15%. האם הגענו לשיא? "קשה להיות נביא בדברים האלה - מחירי הסחורות יכולים לעלות או לרדת במהירות אך נראה שהעליות לא מיצו את עצמן", לדברי פרנפס.

מתוך


——————–לסיוע בגיבוש פתרונות תמחיר ותקציב ניתן לפנות ל costing.israel@gmail.com התכנים ו/או המידע בבלוג זה אינם משמשים בשום אופן לצורך יעוץ מקצועי ואינם באים כתחליף ליעוץ מקצועי.התכנים ו/או המידע בבלוג הינם כלליים וחלקיים בלבד ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת. יש לבחון כל מקרה על נסיבותיו המיוחדותכל הזכויות שמורות לירון גולגר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה